Public Relations VS Marketing

English Version 

Public Relations VS Marketing
POSTED 3 MINS AGO

English Version

Public Relations VS Marketing
Συχνά οι στόχοι, του marketing και των δημόσιων σχέσεων είναι συγκεντρωμένοι σε μία κατηγορία. Ενώ οι δύο κατηγορίες έχουν αυξηθεί όλο και περισσότερο παρόμοια με το διαδίκτυο και οι εταιρείες…

marketing vs pr 300x164 Public Relations VS Marketing
social media shaping our culture
POSTED 6 DAYS AGO

English Version
social media shaping our culture

Είναι πλέον γεγονός ότι τα social media έχουν αρχίσει να διαμορφώνουν σε μεγάλο βαθμό την κουλτούρα μας. Σήμερα λοιπόν θα δούμε τους τρόπους με τους οποίους…

social media shaping our culture Public Relations VS Marketing
Social Media: LinkedIn
POSTED 8 DAYS AGO

 English Version   Social Media: LinkedIn

Όπως στην καθημερινότητά σας θα συμπεριφερόσασταν σε ένα face to face meet και greet , ακριβώς το ίδιο πράγμα θα πρέπει να κάνετε και στα social media.Ξεκινήστε λοιπόν  «να…

Social Media LinkedIn 300x292 Public Relations VS Marketing
On-line Public Relations can change bad reput…
POSTED 13 DAYS AGO

 English Version
On-line Public Relations can change bad reputation
Όταν πρόκειται για τις on-line δημόσιες σχέσεις είναι πολύ σημαντικό να διευκρινιστεί ότι όλες οι επιχειρήσεις σήμερα πρέπει να συνειδητοποιήσουν το πόσο…

online Public Relations can change bad reputation 300x225 Public Relations VS Marketing
Guerilla Marketing Ideas
POSTED 15 DAYS AGO

English Version
Guerilla Marketing Ideas

Το Guerilla Marketing είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μία αντισυμβατική τακτική του marketing. Είναι μια έννοια που δημιουργήθηκε ως ένα ασυνήθιστο προωθητικό σύστημα…

Guerilla Marketing Ideas 300x187 Public Relations VS Marketing

PreviousNext


Public Relations VS Marketing

marketing vs pr 300x164 Public Relations VS MarketingΣυχνά οι στόχοι, του marketing και των δημόσιων σχέσεων είναι συγκεντρωμένοι σε μία κατηγορία. Ενώ οι δύο κατηγορίες έχουν αυξηθεί όλο και περισσότερο παρόμοια με το διαδίκτυο και οι εταιρείες είναι σε θέση να κάνουν τις δικές τους στρατηγικές marketing και δημοσίων σχέσεων, εξακολουθούν να υπάρχουν κάποιες διαφορές που πρέπει να θυμάστε. Επίσης, σημαντικές είναι οι υφιστάμενες διαφορές μεταξύ διαφήμισης, δημοσίων σχέσεων και branding . Αυτά τα στοιχεία είναι όλα αλληλένδετα και πρέπει να συνεργαστούν για να εξασφαλιστεί ότι μια επιχείρηση είναι επιτυχής. Για να κατανοήσουμε τον τρόπο χρήσης των δημοσίων σχέσεων και του marketing, πρέπει πρώτα να δούμε ορισμένα θέματα.

Oι Δημόσιες Σχέσεις, είναι ένας τομέας που συνεργάζεται με το marketing αλλά σε καμία περίπτωση δεν ταυτίζονται. Το marketing έχει εμπορικό χαρακτήρα σε αντίθεση με τις Δημόσιες Σχέσεις.

Το Marketing: «είναι η λειτουργία διαχείρισης, που είναι υπεύθυνη για τον προσδιορισμό, την πρόβλεψη και την ικανοποίηση των απαιτήσεων του πελάτη με επικερδή τρόπο».
Το Marketing αποτελείται από τις ενέργειες αυτές που προωθούν τα αγαθά και όχι να τα πωλούν. Ανιχνεύει τις ανάγκες των καταναλωτών και προσαρμόζει τα προϊόντα σε αυτές.

Το marketing είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία (μείγμα marketing), στην οποία περιλαμβάνονται, η ονομασία, η συσκευασία, η έρευνα, η τιμολόγηση, η πώληση, η διανομή και οι υπηρεσίες μετά την πώληση.

Στις δραστηριότητες του marketing, ανήκουν και οι παρακάτω:

-Αναγνώριση των αναγκών των πελατών.
-Εκπόνηση της καλύτερης δυνατόν στρατηγικής για το προϊόν.
-Εύρεση των σημείων διανομής.
-Πληροφόρηση των καταναλωτών για τα προϊόντα και πειθώ για αγορά τους.
-Προσδιορισμός της τιμής πώλησης.
-Ποιότητα προϊόντων και εξυπηρέτηση μετά την πώληση.

Η ικανοποίηση των αναγκών των πελατών είναι η αναζήτηση του εξελιγμένου marketing.

marketing pr 300x156 Public Relations VS Marketing
Το marketing είναι πιο στενά συνδεδεμένο με την πώληση από τις δημόσιες σχέσεις, ενώ ο απώτερος στόχος και των δύο marketing και δημοσίων σχέσεων είναι να κερδίσουν πελάτες και επιχειρήσεις. Οι δημόσιες σχέσεις είναι περισσότερο επικεντρωμένες στην πτυχή της σχέσης της επιχείρησης με την αγορά και συμβάλλουν στη διατήρηση των σχέσεων με τους σημερινούς αλλά και με τους νέους πελάτες, ενώ η αγορά επικεντρώνεται κυρίως στην απόκτηση νέων επιχειρήσεων. Επίσης βοηθάνε στην διατήρηση και την οικοδόμηση σχέσεων μεταξύ της εταιρείας και του κοινού.

Μόλις το marketing έχει βοηθήσει στη καθιέρωση και αναγνώριση μιας εταιρείας στο μυαλό ενός αγοραστή, είναι δουλειά των δημοσίων σχέσεων να προωθήσουν αυτή τη σχέση και να εξασφαλίσουν την συνεχή ανάπτυξη της με θετικό τρόπο. Αυτό μπορεί να γίνει μέσα από την επικοινωνία, την ειλικρίνεια και την δημιουργία σχέσης εξάρτησης με το κοινό.

Στο marketing, ο πομπός είναι η επιχείρηση και ο δέκτης είναι ο καταναλωτής. Ο σκοπός είναι η αύξηση κέρδους. Επίσης χρησιμοποιεί τη διαφήμιση, «εστιάζει στο προϊόν».

Πολλοί ισχυρίζονται ότι η διαφορά μεταξύ των δύο ήταν ότι το marketing ζητά αγοραστές για να αναλάβει δράση, ενώ οι δημόσιες σχέσεις δεν το κάνουν. (Διαφωνώ.) Μερικοί επίσης πιστεύουν ότι το marketing δεν έχει καμία σχέση με την οικοδόμηση σχέσεων. (Διαφωνώ και εδώ.)

Οπότε, ποια είναι η διαφορά μεταξύ των δημοσίων σχέσεων και του μάρκετινγκ; Σκέφτομαι ότι υπάρχει μία λεπτή γραμμή που τα διαχωρίζει: Το marketing έχει ως στόχο με διάφορα εργαλεία να αυξήσει τις πωλήσεις-επαναλαμβανόμενες πωλήσεις- και τη συνολική απόδοση της εταιρείας. Οι δημόσιες σχέσεις, προσπαθούν να προβάλουν μια άλλη πλευρά στις επιχειρήσεις απ’ ότι οι πελάτες μπορούν να δουν, δημιουργώντας και επιδιώκοντας μία αμφίδρομη επικοινωνία και μία συνεργασία μαζί τους.
Το Marketing, από την άλλη πλευρά, προσπαθεί να πείσει τους πελάτες της επιχείρησης ότι είναι η καλύτερη στην αγορά και ότι οι ανταγωνιστές της δεν είναι. Προσπαθεί δηλαδή να ταΐσει με το ζόρι ορισμένες πεποιθήσεις τους πελάτες και τους αγοραστές . Αυτό είναι πιο δύσκολο από αυτό που κάνουν οι δημόσιες σχέσεις, που επιτρέπουν στους πελάτες να κάνουν τις δικές τους ερμηνείες για την επιχείρηση (με λίγη βοήθεια).  Με τις δημόσιες σχέσεις, οι πελάτες μπορούν να δημιουργήσουν ένα μήνυμα ή μια δική τους άποψη για το τι η εταιρεία σημαίνει για αυτούς. Τότε οι PR θεωρούνται πιο αξιόπιστες από το marketing,γιατί όταν ένας πελάτης αποκτήσει την προσωπική του άποψη, είναι πιο εύκολο και πιο λογικό να πιστέψουμε τα λεγόμενα του από τις υπερβολικές μεθόδους της διαφήμισης και του marketing. Υπάρχει λοιπόν, μια πολύ λεπτή γραμμή ανάμεσα στο marketing και τις δημόσιες σχέσεις που γίνεται όλο ένα και πιο θολή με τα διαθέσιμα online εργαλεία. Το διαδίκτυο έχει διευκολύνει την εκτέλεση των καθηκόντων που είχαν επισημανθεί στην αγορά ως PR, όπως η διανομή των δελτίων τύπου για το κοινό.

vs Public Relations VS MarketingΟ ρόλος των Δημοσίων Σχέσεων, είναι εξαιρετικά σπουδαίος σε κάθε επιχείρηση αλλά και:

Στην επικοινωνία με την κοινή γνώμη.
Στην προώθηση των οικονομικών στοιχείων των επιχειρήσεων.
Στην επικοινωνία των οργανισμών μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.
Στα κυβερνητικά σχήματα και σε όλη την κυβερνητική μηχανή και τους μηχανισμούς.
Στην επίλυση κοινωνικών ζητημάτων.
Στην επικοινωνία του αναπτυσσόμενου κόσμου.
Στην εξάσκηση Lobbying, δηλαδή στην μεταφορά μηνυμάτων σε βουλευτές, υπουργούς, και υπηρεσιακούς παράγοντες, για αιτήματα και συμφέροντα.
Δημιουργούν το περιβάλλον ώστε να μπουν επενδυτές.
Ομαλοποιούν τις εργασίες με το κοινό που έρχεται σε επαφή το κάθε τμήμα σε έναν οργανισμό.
Προωθούν τον επαγγελματισμό και τις ειλικρινείς ανθρώπινες σχέσεις.

Στις Δημόσιες Σχέσεις ο πομπός είναι ο οργανισμός και  ο δέκτης είναι όλες οι ομάδες που θέλει να έχει καλές σχέσεις ο οργανισμός (π.χ. καθοδηγητές γνώμης, κοινότητα κ.λ.π.). Ο σκοπός είναι να δημιουργηθούν καλές σχέσεις και να διατηρηθούν. «Εστιάζει στον οργανισμό».

Από τα παραπάνω κατανοούμε ότι, οι ημερήσιες διατάξεις των δημοσίων σχέσεων και του marketing είναι διαφορετικές. Το Marketing ενδιαφέρεται για την αγορά, τους καταναλωτές και την ζήτηση ενώ οι δημόσιες σχέσεις για την δημιουργία και την διατήρηση των σχέσεων της επιχείρησης με το κοινό, την μείωση των συγκρούσεων και την βελτίωση της συνεργασίας. Το marketing και οι δημόσιες σχέσεις λειτουργούν καλύτερα όταν αντιμετωπίζονται ως ξεχωριστές λειτουργίες διαχείρισης. Αυτές οι δύο λειτουργίες μπορεί να συνυπάρξουν ως ίσες σε μια ομάδα και να λειτουργήσουν για την ενσωμάτωση των επιχειρηματικών διαδικασιών με μία διαφορά: οι καλές δημόσιες σχέσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα υγιές περιβάλλον για το marketing. Όμως, η απλή παροχή τεχνικής υποστήριξης του marketing δεν είναι το ίδιο με τις καλές δημόσιες σχέσεις .Public Relations VS Marketing.

About rosolymos

Communications specialist with expertise in social media, integrated marketing communications and new public relations, with emphasis on new media and unusually bellow the line activities. Founder & Managing Director at about U Communications Particularly involved in the counseling literature piece of business support. Belief: The interactive communication and the psychological analysis of the consumer as a separate entity, should have a prominent role in day life of business.
This entry was posted in Social Media, Social Media Marketing. Bookmark the permalink.

Leave a comment